تفاوت این دو شاخص را با یک مثال برایتان توضیح می دهم، فرض کنید مخاطبی از طریق Home page وارد سایت شما شده است، سپس به صفحه ی محصولات شما می رود، مجدد به Home page باز می گردد و خارج می شود. رفتار این کاربر را در زیر بهتر می توانید مشاهده کنید:
Entrance > Home Page > Product Page > Home Page > Exit
در این مثال، با این رفتار کاربر دو Pageview بر روی Home page سایت تان ایجاد شده است ولی یک Unique pageview برای Home page شمرده می شود.
پس:
⚡️ اگر صفحه ای توسط مخاطبی "در یک سشن" ده مرتبه مشاهده شود، 10 عدد Pageview و صرفا یک عدد Unique pageview بر روی آن صفحه ساخته می شود.
برای همین، در این گزارش همواره تعداد Pageview ها بیشتر از تعداد Uniqe Pageview ها است.
درباره این سایت